Wist je dat Facebook het niet fijn vindt als je te veel tekst op je afbeelding gebruikt in je advertenties?

De hoeveelheid tekst in je afbeelding heeft vanaf nu direct invloed op de resultaten van je campagne.

Advertentie-afbeeldingen worden in vier categorieën ingedeeld:

1. Afbeeldingstekst “OK”: je afbeelding bevat weinig of helemaal geen tekst. Daar houdt Facebook van

2. Afbeeldingstekst “Low”: je afbeelding bevat een beetje tekst.
Bereik wordt iets minder.

3. Afbeeldingstekst “Medium”: Je afbeeldingen bevat veel tekst.
Bereik wordt een stuk minder.

4. Afbeeldingstekst “High”: je afbeelding bevat te veel tekst.
Het wordt moeilijk om je doelgroep nog te bereiken.
Het bereik wordt nihil.

Dus: hoe meer tekst, hoe minder bereik en hoe hoger de CostPerClick om je doelgroep te bereiken. Minder tekst is dus beter.

Maar hoe check je dit?
Via https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
Upload je afbeelding en je weet of deze je bereik van je advertenties zal verminderen. Gr Eric

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE