Wil jij ook een goed rendement uit je Facebookadvertenties halen?

 Ontdek wat veel ondernemers vergeten te doen om hun advertenties tot een succes te maken

Fout 1: Geen facebook pixel

Een veel gemaakte fout die ik tegenkom is dat de Facebookpixel niet is ingesteld. Voor wie niet weet wat de pixel van facebook is, de Facebook-pixel is een script, een stukje code, dat je op je website plaatst zodat Facebook gegevens kan verzamelen over jouw websitebezoekers. 

Veel ondernemers vinden het lastig om de code te installeren op hun website, jammer zeg ik, daardoor kun je niet optimaal gebruik maken van Facebookmarketing. Door geen gebruik te maken van de Facebookpixel kun je je resultaten niet bekijken en kun je indien nodig niet op tijd bijsturen.

Dit betekent dat je onnodig geld verspild aan advertenties. Met de pixel van Facebook kun je bijhouden welke targeting en advertenties het beste werken. Door de pixel te gebruiken kun je de campagnes optimaliseren voor het beste resultaat. Ook kun je de kosten bijhouden wat een lead je kost. Je wilt immers niet te veel uitgeven aan een lead.

Een ander groot voordeel van de pixel is dat je bezoekers van je website opnieuw kunt bereiken, immers 98% verlaat je site of webshop zonder een aankoop te doen. Deze bezoekers die al interesse hebben gehad in je bedrijf kun je weer opnieuw bereiken door hen opnieuw een aangepaste advertentie te tonen. Dit noemen we retargeting.

Gemiddeld verlaat ongeveer 70% van de online shoppers hun online winkelwagen voordat hij of zij een aankoop doet. Zonder retargeting komt slechts 8% van hen terug om alsnog de aankoop te doen. Zet je retargeting in doormiddel van de pixel dan kan dit percentage veel en veel hoger worden. Nu je weet dat je niet zonder de Facebookpixel kunt raad ik je aan deze direct te installeren.

Gr Eric

 

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE