Meer omzet door email-automation?

 

Je hebt er vast wel eens over gehoord “email-automation”.

Het is de manier om meer binding te krijgen met je (toekomstige) klanten.

Met behulp van email-automation kun je van een bezoeker van je website een klant maken. Als iemand je website bezoekt is deze niet direct klaar voor een aankoop bij jou.

  • Ze willen je eerst leren kennen.
  • Daarna als ze weten wie je bent willen ze weten wat je doet

Zonder deze eerste stap kun je geen klanten halen uit je online marketing.

Om ze je te laten leren kennen zou je bijvoorbeeld gratis informatie kunnen gaan weggeven. Een Gratis Weggever kan van alles zijn: een e-boek, MP3, een videocursus, een e-mailcursus of een checklist.

Hoe werkt de email-automation?

Op je website kun je bezoekers vragen zich in te schrijven voor je “gratis weggever”. Op het moment dat de bezoeker zijn email-adres achterlaat komt deze in de email-automation terecht. Deze email-automation is een reeks automatische ingestelde e-mails waarin je de inschrijver gaat transformeren naar klant. Je geeft in de mailtjes veel waardevolle informatie weg waardoor de inschrijver je steeds meer gaat vertrouwen.

Aan het einde van de automation ga je de inschrijver bijvoorbeeld een aanbieding doen voor je dienst of product.

Voor meer omzet zou ik je aanraden de onderstaande fases goed te doorlopen met je
email-automation. Voor elke fase stel je weer een andere e-mail in.

Mocht je vragen hebben over email-automation neem dan even contact met mij op.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE